Podczas gdy technologia mocno się rozwija, a my w stogu ofert w każdej z wielu branż staramy się wybrać coś dla siebie, operatorzy komórkowi nie próżnują i z roku na rok, a nawet z miesiąca na miesiąc starają się nas do siebie przyciągnąć setkami nowych ofert. W Polsce od wielu lat grono oferujących nam usługi komórkowe, stale się powiększa i coraz to nowe firmy kuszą nas, byśmy zrobili krok w stronę ich salonu i postarali się dać skusić i zasilić ich portfele, oraz konta bankowe. Jednakże wielu z nas nie lubi robić sobie kłopotów, dokładać dodatkowych rozmyślań i spraw i głowić się na zapas. Zostajemy więc tam, gdzie nam jest dobrze i przyzwyczajamy się do naszego operatora, jak do żony, dzieci i całej rodziny. Według badań większość z nas trwa więc w jednej sieci nawet przez kilkanaście lat i jeśli coś zmienia, to są to wyłącznie pojedyncze oferty i skuszeni jesteśmy ich obniżką cen. Ja osobiście jestem również w tej większości i trwam w jednej z sieci aż od 2005 roku do teraz. Gdy sprawdzałem większość oferowanych przez największych operatorów usług, to stoją one naprawdę na podobnym poziomie i można by rzec, że jest pomiędzy nimi lekka zmowa, gdyż oferty praktycznie się nie różnią. Nie jest to jednak zmowa, a dokładne prześwietlenie ofert konkurencji i szybka kontra, by nie zostać w tyle, oraz odświeżenie naszych cen ofert, tak by nasz wierny klient nie uciekł od nas do konkurencji. Bardzo często zadajemy sobie pytanie jaki operator będzie dla nas najlepszy, lub dla naszej najbliższej rodziny, której chcemy kupić nowy telefon, czy sprawić prezent na urodziny, lub różnego rodzaju święta. Wtedy to wertujemy setki stron, które porównują dla nas to, co czeka nas podczas wizyty w salonie danego z operatorów. Najczęściej od razu udaje nam się wypatrzeć jakąś perełkę i telefon w świetnej cenie. Operatorzy bardzo często starają się też robić tak zwane promocje rodzinne, w których to dostajemy na ten przykład pięć telefonów w cenie czterech. Jest to świetna opcja, gdy postanowimy wymienić telefony naszej całej rodzinie i wydać trochę pieniędzy, sprawiając przy okazji swoim najbliższym dużo frajdy i uśmiechu na ich twarzach. Operatorzy komórkowi są też sponsorami największych imprez sportowych i w ten sposób starają się przyciągnąć do siebie nowych klientów, lub tych którzy są już znudzeni swoim starym dostawcą usługi komórkowych. Nie ma co ukrywać, ale tego typu reklama jest w moim odczuciu bardzo skutecznie i wydaje mi się, że nawet bardziej od tej w telewizji. Bowiem na przykład na stadionie Narodowym w Warszawie, który może pomieścić ponad 57 tysięcy osób, prawie każdy z nich zrobi jakieś zdjęcie, lub chociażby kilka razy popatrzy na bandę reklamową, na której to widnieje nazwa sponsora. Marketing w tym przypadku działa rewelacyjnie i zwroty pieniędzy wydanych na taką reklamę, wracają do kieszeni sponsora niesamowicie szybko. Mnóstwo osób zobaczy też reklamę operatora w telewizji, podczas gdy rzuci czasem okiem na stadion, odbiegając na chwilę od spoglądania na murawę.