Sposoby na reklamę kancelarii notarialnej

Prawo wobec notariuszy jest bezwzględne. Zakaz reklamowania się, znacznie ogranicza możliwości promocji firmy. Wiadomo przecież, że rynki wielu branż opierają się na strategiach marketingowych. Jak kancelaria notarialna może sobie radzić z promocją swoich usług, zachowując jednocześnie zasady etyki zawodowej?

Jak nie może się promować kancelaria notarialna?

Zaściankowa asceza czy podtrzymywanie zawodowych tradycji?

Prawo określające zakaz reklamy przez kancelarie notarialne, jest ścisłe i bezwzględne. Łamanie zasad jest jednoznaczne z wyciąganiem konsekwencji, ale co najgorsze, z częstym wykluczeniem z kręgu kolegów „po fachu”. Zachowania wbrew zasadom prawa są bardzo niemile widziane. Jakie są główne przepisy dotyczące zakazu promocji?

– Kancelaria notarialna ma ścisłe wytyczne dotyczące umieszczania tablic informujących o swoich usługach. Ich wygląd oraz miejsce powieszenie określają przepisy;

– Kancelaria notarialna bezwzględnie nie może promować swoich usług w postaci druków reklamowych typu ulotki, bilboardy i banery;

– wypowiedzi notariusza dotyczące prowadzonych spraw, nie powinny nakierowywać odbiorców na usługi, oferowane przez kancelarię notarialną;

– prowadzona przez kancelarię strona internetowa może mieć charakter jedynie informacyjny lub edukujący.

Internet – jedyna możliwość reklamy

Doba internetu sprawiła, że ten daje możliwości swobodnego wyrażania myśli, czerpania wszechstronnej wiedzy i prowadzenia reklamy. Czy z tego przywileju korzystają notariusze?

Popularną formą promocji, która trafia do odbiorów jest blog firmowy, prowadzony na stronie internetowej firmy. Porady, pisane przez eksperta są chętnie czytane przez zainteresowanych. Nie jest to bezpośrednia forma promocji, ale można być pewnym, że z puli osób, które trafią do blogowych treści, część z nich z pewnością skorzysta z usług lokalnych.

Jakie są kary za naruszenie zasad reklamy?

Prowadzenie reklamy zawodowej przez notariusza stanowi naruszenie podstawowych zasad etyki zawodowej oraz dobrych obyczajów. Jako czyn nieuczciwej konkurencji jest podstawą do wszczęcia postępowania dyscyplinarnego przez innego notariusza lub Krajową Radę Notarialną. Za podstawę prawną można uznać art. 50 ustawy prawo o notariacie, który przewiduje odpowiedzialność dyscyplinarną notariusza za oczywistą i rażącą obrazę przepisów prawnych.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na notariuszadamrobak.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here