Jak zacząć działać bardziej produktywnie?

0
703

Produktywność i efektywność działań są niezwykle ważne, czy to w pracy, którą wykonujemy dla kogoś, czy to podczas nauki albo w trakcie zarządzania własną firmą. Dlatego też każdy z nas powinien nauczyć się planowania własnych zadań i zarządzania czasem w sposób optymalny. Przyjrzyjmy się zatem, jak zacząć działać bardziej efektywnie?

Zaplanuj swój dzień, tydzień, miesiąc…

Planowanie wielu osobom wydaje się rzeczą zbędną. Kojarzy im się z kolejnym zadaniem, które będą musieli wykonać, a zatem z czymś, na co nie mają już czasu i siły. Wydawać się może, że znacznie łatwiej jest “pójść na żywioł” i po prostu zrobić wszystko, co mamy aktualnie do zrobienia zgodnie z taką kolejnością, jaka jest najwygodniejsza. Albo po prostu zgodnie z taką, w jakiej przypomną się nam kolejne zadania.

Brak planu nie jest jednak najbardziej efektywnym sposobem postępowania. Przekłada się na brak systematyczności, rozbijanie energii na zadania mniej ważne, a potem na zbyt duże zmęczenie, by te rzeczywiście istotne wykonać z należytą pieczołowitością i w odpowiednim tempie. Często to także rozdrabnianie się na takie kwestie, które w ogóle nie są istotne i mogłyby zostać pominięte lub zlecone innej osobie. Brak planu to także pewna chaotyczność działań, ponieważ wykonujemy tylko te, o których pamiętamy i często musimy wracać do czegoś, co przypomni nam się dopiero później.

Dlatego też, aby pracę wykonywać dobrze i jak najszybciej uporać się z każdym zadaniem, powinniśmy planować swoje postępowanie. Każdy z nas powinien zaplanować dokładnie to, co ma do zrobienia w danym dniu, tygodniu czy nawet miesiącu, o ile tak długi okres jest możliwy do ułożenia w czasie. Dzięki temu czas zostanie lepiej wykorzystany i nie zapomnimy o niczym, co jest naprawdę istotne.

Ustal priorytety

Z planowaniem swojego czasu wiąże się kwestia tego, co jest dla nas najważniejsze. Ustalenie priorytetów pozwala na jasną ocenę, co należy wykonać w pierwszej kolejności i które zadanie będzie miało największy wpływ na nasz sukces, czy to w życiu zawodowym, czy prywatnym. Pamiętaj przy tym, że priorytetem nie musi być to, co przyjemne – wręcz przeciwnie, często kluczowe zadania są najmniej przyjemne i wymagają największego wysiłku.

Priorytet zawsze na szczycie listy

Niezależnie od tego, jakie masz odczucia względem priorytetów, które przed tobą stoją, zawsze powinieneś ustawiać je na czele swojej listy zadań. Zaczynając od nich dzień, będziesz mógł poświęcić na nie odpowiednią ilość energii, aby rzeczywiście zostały wykonane jak najlepiej. Dodatkowo, jeśli pokonasz już największą trudność, z pewnością poczujesz satysfakcję, a pozostałe zadania wydawać będą się już zwykłą błahostką. Przejdziesz przez nie dzięki temu z jeszcze większą łatwością i zadowoleniem.

O tej strategii, a także o innych pomysłach na to, jak zwiększyć produktywność i efektywność, mówi książka Briana Tracy “Zjedz tę żabę”. Jeśli więc chcesz dokładnie poznać wszystkie techniki, które zwiększą twoją wydajność w pracy, powinieneś koniecznie po nią sięgnąć. Spróbuj tak jak wielu innych czytelników wprowadzić je w życie i przekonaj się, że naprawdę działają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here