Żarówka h7

Dobre sprawne oświetlenie, to podstawa bezpiecznej jazdy w nocy, aż 50 procent wszystkich wypadków ma miejsce po zapadnięciu zmroku, mimo że w nocy jeździmy czterokrotnie rzadziej niż za dnia. Te dane przemawiają do wyobraźni i każą się zastanowić nad tym, czy nasz reflektory działają optymalnie i najlepiej jak potrafią. Dlatego też warto sprawdzić jak w danym samochodzie, działają reflektory. Producenci stosują różne technologie, które zwykle się sprawdzają. Jedną sprawdzają się lepiej, drugie gorzej, ale jednak wszystkie zachowują odpowiedni poziom gwarantujący bezpieczeństwo jazdy w nocy. Co zrobić, jeśli mamy samochód 15- letni i nie mamy zamiaru go zmieniać na nowy. Wtedy wyjściem jest zmiana żarówek. Jest to tani prosty i bezpieczny sposób na poprawę bezpieczeństwa jazdy w nocy. Rynek oferuje nam różne żarówki, ale przedmiotem naszych rozważań będzie żarówka h7. No właśnie, w jakie żarówki h7 wyposażyć nasz samochód. Przepisy wymagają, by światła mijania oświetlały co najmniej 40 metrów przed samochodem przy dobrej widoczności. Jeżeli chodzi o światła drogowe, powinny oświetlać przynajmniej 100 metrów. Barwa światła powinna być biała lub selektywnie żółta. Najważniejsze jest to, aby była jednakowa dla obu reflektorów. Na pozór standardowym żarówkom nie można nic zarzucić- dobrze oświetlają powierzchnie. Żarówki h7 zaopatrzone są w specjalne filtry, dzięki którym nie powinny powodować błędów na komputerze pokładowym. Czasami zdarza się jednak, że pojazdy z rozbudowana i zaawansowaną elektroniką, mimo wspomnianych filtrów, błąd pojawia się po instalacji żarówek LED. W celu poprawnego działania żarówek potrzebny będzie montaż dodatkowych zewnętrznych filtrów LED z oprawkami do żarówek H7. Sprawa jest prosta, jeśli nie kupisz żarówek na zapas, w razie awarii będziesz skazany na zakup oferty na stacji benzynowej, wówczas wybór może okazać się mało trafny. Na szczęście najbardziej popularnym typem żarówek jest typ h7. Na różnych pudełkach żarówek widnieją napisy„+60%”, „+100%” albo ostatnio „+130%”. Należy zaznaczyć, że mowa tu o żarówkach homologowanych, które są dopuszczone na drogach publicznych. Pomiary pokazują, że przy wyższych napięciach żarówki świecą znacznie jaśniej, ale też wyraźnie skraca się ich trwałość. Zaznaczyć trzeba także, że przy niewielkim wzroście napięcia może dojść do bardzo dużego spadku trwałości. Wyniki przeprowadzone w laboratoriach nie odzwierciedlają do faktu, jak zachowują się żarówki zamontowane w aucie. Bardzo duży wpływ na to, na jak długo żarówka wystarczy, mają nie tylko wspomniane napięcia zasilania, ale również np. częstotliwość włączania i wyłączania, konstrukcja reflektora czy nawet twardość zawieszenia samochodu. Żarówki h7 mogą świecić znacznie dalej niż zwykłe halogeny, ale prawdopodobnie punktem odniesienia jest dopuszczalne minimum. Barwa halogenów słabej jakości może oscylować w granicach dość żółtego światła. Żarówki h7 mają smugę zbliżoną zabarwieniu do słońca, co przekłada się na mniejsze zmęczenie oczu u kierowców. Należy przy tym pamiętać, że światła w samochodach muszą być asymetryczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *